Frågor & svar

Har du frågor eller funderingar? Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna om våra produkter, beställningar och leveranser. Hittar du inte det du söker – kontakta oss så hjälper vi dig gärna vidare.

Order och Leverans

Hur kan jag spåra statusen på min beställning?

När din beställning har skickats får du ett mejl med en spårningslänk så att du enkelt kan följa paketets resa. Du kan även logga in på ditt konto hos oss för att se aktuell status och beräknad leveranstid. Om du har frågor kring din leverans är du alltid välkommen att kontakta oss på hello@everydaycollection.se.

När kommer min beställning att levereras?

Leveranstiden varierar beroende på om varan finns i lager eller är en beställningsvara. Lagervaror skickas normalt inom 2–5 arbetsdagar, medan specialbeställningar kan ta längre tid. Den beräknade leveranstiden visas alltid i kassan innan du slutför ditt köp.

Varför blev min beställning försenad?

Förseningar kan uppstå på grund av hög efterfrågan, leverantörsförseningar eller oväntade transportproblem. Om din beställning blir försenad ber vi dig kontakta oss via e-post för att få uppdaterad information om leveransen.

Produkten jag vill ha är slut i lager, kan jag ändå beställa den?

Det går tyvärr inte att beställa produkter som är slut i lager. Vi fyller dock regelbundet på sortimentet, så vi rekommenderar att du håller utkik i webbutiken eller kontaktar oss för att få mer information om när produkten blir tillgänglig igen.

Kan jag låta mina beställda produkter förvaras i ert lager en tid?

Kontakta oss gärna om du vill skjuta upp leveransen. I mån av plats kan vi ibland förvara din beställning under en kortare period. Vi hittar alltid en lösning som fungerar för båda parter.

Jag har beställt men ändrat mig, kan jag göra ändringar?

Om du vill ändra något i din beställning, kontakta oss så snart som möjligt. Lagervaror packas snabbt och kan därför vara svåra att ändra i efterhand. För beställningsvaror har vi ofta större möjlighet att justera innan produktionen påbörjas.

Kan jag betala min order online?

Ja, du kan enkelt och tryggt betala online med kort, Klarna, PayPal eller andra betalningsalternativ som visas i kassan. Alla betalningar sker säkert och krypterat.

Kan jag betala vid leverans?

Vi erbjuder i dagsläget inte betalning vid leverans. Alla beställningar betalas online via våra säkra betalningslösningar innan leveransen skickas.

Är det möjligt att betala med utländska kreditkort?

Ja, vi accepterar de flesta vanliga internationella kreditkort. Observera att din bank kan ta ut en valutaväxlingsavgift beroende på kortets villkor.

Leveransinformation

Hur levereras mina varor?

Vi samarbetar med pålitliga fraktbolag som DHL och Schenker för att säkerställa trygga leveranser. Mindre paket kan skickas till närmaste utlämningsställe, medan större varor levereras direkt hem till din adress. Du får alltid information om leveransen via e-post när din order har skickats.

Kan jag ändra leveransadressen för min beställning i efterhand?

Om du behöver ändra leveransadressen ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt via e-post på hello@everydaycollection.se. Om varan redan är skickad kan vi tyvärr inte ändra adressen, men vi hjälper dig gärna att hitta en lösning tillsammans med fraktbolaget.

Levererar ni utomlands?

För tillfället levererar vi endast inom Sverige. Vi arbetar dock på att kunna erbjuda leverans till fler länder framöver. Håll gärna utkik på vår hemsida för uppdateringar om internationella leveranser.

Om jag beställer flera varor, levereras de samtidigt?

Vi försöker alltid samordna leveransen så att alla dina produkter skickas tillsammans. I vissa fall kan varorna delas upp i flera leveranser, till exempel om de skickas från olika lager. Du får då separata spårningsnummer via e-post.

Avbeställning och återbetalning

Min produkt har levererats men jag har ångrat mig, vad ska jag göra?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din produkt. Kontakta oss via e-post på hello@everydaycollection.se för instruktioner om hur du returnerar varan. Produkten ska vara oanvänd och i originalförpackning för att återköpet ska godkännas.

Min produkt kom fram skadad, vad ska jag göra?

Om din produkt har skadats under transporten ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-post. Skicka gärna med bilder på både emballaget och skadan så hjälper vi dig vidare med en snabb lösning. Vi ordnar antingen en ersättningsprodukt eller återbetalning.

Hur lång tid efter retur tar det innan återbetalningen sätts in på mitt konto?

Återbetalning sker normalt inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt din retur. Summan sätts in på samma betalningsmetod som användes vid köpet. Du får alltid en bekräftelse via e-post när återbetalningen är genomförd.

Hur lång är garantitiden och hur fungerar processen?

Alla våra produkter omfattas av 2 års fabriksgaranti och 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vid reklamation kontaktar du oss via hello@everydaycollection.se och bifogar bilder samt en beskrivning av problemet. Vi återkommer med instruktioner för reparation, utbyte eller återbetalning beroende på ärendets art.

Skötsel och användning av produkter

Hur rengör jag möbler klädda i Active Line-tyg?

För daglig skötsel räcker det att dammsuga möblerna med ett mjukt munstycke. Vid fläckar torkar du enkelt med en fuktig trasa och lite ljummet vatten. För svårare fläckar kan en mild tvållösning användas – undvik starka kemikalier.

Är Active Line-tyg tåligt mot barn och husdjur?

Ja, Active Line är utvecklat för att klara vardagens påfrestningar, inklusive fläckar, spill och tassar från husdjur. Tyget är slitstarkt och lätt att rengöra, vilket gör det till ett bra val för barnfamiljer och hem med husdjur.

Behöver Active Line-tyg någon speciell behandling för att hålla sig fint över tid?

Nej, tyget kräver ingen speciell behandling. Regelbunden dammsugning och snabb hantering av fläckar räcker för att hålla det fräscht. För bästa resultat, undvik direkt solljus och rotera dynor för jämnare slitage.